Trâm van Grinsven

“We werken samen aan hetzelfde doel”

Trâm van Grinsven - Senior medewerker Servicebureau

“Ik ben Trâm van Grinsven en ik ben senior medewerker Servicebureau bij BrabantWonen. Na mijn studie HBO Facilitymanagement werkte ik voor servicebureaus in de detailhandel en VvE beheer. Leuke functies, maar erg gericht op het technische aspect. Bij BrabantWonen is het meer dienstverlenend, doen waar je goed in bent en oplossingsgericht werken. Het gevoel dat je bewoners helpt en een bijdrage levert aan een fijne woonomgeving, dat geeft voldoening.”

We zijn een service hotline voor bewoners

“Met ons team helpen en ontzorgen we bewoners met heel veel verschillende vragen en technische problemen. Zoals reparatieverzoeken als er iets kapot is of met vragen over aanpassingen in de woning. Samen met de bewoner kijken we wat het probleem of de vraag is. En proberen we het zelf op te lossen of door een van onze vaklieden of leveranciers op pad te sturen. We bieden ook maatwerk. Ik wil niet dat iemand op leeftijd een kapot toilet doorspoelt met een emmertje. De verschillende werkzaamheden maakt het werk leuk en afwisselend.”

Ik kreeg de kans om door te groeien

“In 2020 begon ik hier als medewerker Servicebureau en ik kreeg eind 2021 de kans om door te groeien naar senior medewerker. Hierdoor zit ik minder aan de telefoon en ben ik meer bezig met procesverbetering. Toch kan ik m’n steentje blijven bijdragen voor de bewoners. Op basis van onze tevredenheidsonderzoeken kijk ik naar wat belangrijk is voor hen. Is dat het contact met ons? Of juist de snelheid waarmee ze worden geholpen? Daar gaan we dan mee aan de slag. Bijvoorbeeld door de stappen die bewoners van begin tot eind doorlopen aan te pakken. En zo hen ervaring te verbeteren. Als dat lukt, ben ik blij!”

We zijn het kloppend hart van BrabantWonen

“Veel bewoners komen ook met andere vragen bij ons terecht. Bijvoorbeeld over aanstaand onderhoud, renovatie of om gewoon een praatje te maken. Doordat we zoveel contact hebben met bewoners, werken we ook veel samen met andere afdelingen en organisaties. Bijvoorbeeld met het bedrijfsbureau om informatie over de woning uit te wisselen. Of met de afdeling nieuwbouw als er een complex is opgeleverd. Zodat wij weten wie de servicepartijen daar zijn en wat de garantietermijnen zijn. Op die manier houden we de data van onze woningen op orde. Zo kunnen we het beheer van die woningen zo goed mogelijk uitvoeren. En daarmee proberen we alle vragen van bewoners zo goed mogelijk te beantwoorden. Dat is waarvoor we het samen doen natuurlijk.”

Iedereen heeft een hart voor de bewoners

“Dat maakt het werken bij BrabantWonen ook betekenisvol. Iedereen heeft hetzelfde doel: bewoners zo goed mogelijk helpen en een fijne woonomgeving bieden. Die saamhorigheid geeft een goed gevoel. En daarnaast krijg je echt de vrijheid om je functie in te vullen op een manier die bij jou past. Dat alles maakt het werken bij BrabantWonen ook echt leuk en prettig!”