Hoe laat u uw woning achter?

Als u gaat verhuizen, laat u uw woning leeg en schoon achter voor de volgende bewoner. 

natuurlijk samen

Als u gaat verhuizen, laat u uw woning leeg en schoon achter voor de volgende bewoner. 

U haalt uw meubels weg, en bijvoorbeeld ook de vloerbedekking en gordijnen. Behalve als u heeft afgesproken met de nieuwe huurders én met ons, dat u die spullen achterlaat.

De badkamer, de toiletten en de keuken zijn schoon. Ook de muren zien er netjes uit. Als er behang op zit, dan is dat schoon en het zit goed vast. De tuin is onderhouden op het moment dat u uw sleutel inlevert.

Gaat u verhuizen?

De inspecties van uw woning gaan door. Het gaat zo:

De voorinspectie

We bellen u om een video-afspraak te maken met onze opzichter. Lukt dit niet dan gebeurt de voorinspectie op veilige afstand bij u thuis. De opzichter laat u weten welke zaken u moet weghalen en-/of welke spullen u ter overname kunt aanbieden aan de nieuwe huurder. 

Spullen ter overname

Als u spullen ter overname wilt aanbieden aan de nieuwe huurder dan kunt u met de nieuwe huurder zelf een afspraak maken.

De eindinspectie

Op de dag van de eindinspectie levert u de sleutel in. De sleutel gelabeld met het adres, of in een envelop met het adres erop, doet u in de brievenbus van ons kantoor. U ontvangt van ons een e-mail ter bevestiging als wij de sleutels hebben ontvangen. De dag erna gaat de opzichter naar de lege woning voor de eindinspectie.

De opleverinspectie

Als u verhuist naar een nieuwe woning, gebeurt de opleverinspectie en sleuteloverdracht altijd op veilige afstand in de woning. Heeft u na afloop nog vragen, dan kunt u altijd nog contact met ons opnemen.

Eindafrekening

Binnen vier weken na de eindinspectie ontvangt u een eindafrekening. Als er een schadebedrag is of nog openstaande huur, dan staat dat in deze eindafrekening. De afrekening van eventuele stook- en servicekosten volgt meestal later.

Vraag en antwoord

Kan het ook zijn dat ik geld terugkrijg?

Ja, dat is mogelijk. Als u een aanpassing aan uw woning heeft gedaan, waardoor de woning meer waard is geworden, dan kunt u daar in bepaalde gevallen een (gedeeltelijke) vergoeding voor krijgen. De hoogte van zo’n vergoeding baseren we op het bedrag dat wij zelf betaald zouden hebben voor een vergelijkbare (standaard) verandering.

Hoe maak ik afspraken met de nieuwe huurder over overname?

Als u zaken ter overname wilt aanbieden - zoals tapijt, zonwering, gordijnrails of gordijnen, neem dan contact met ons op. Wij brengen u met de nieuwe huurder in contact.

Samen spreekt u dan af welke zaken de nieuwe huurder overneemt. Die zaken legt u vast op een speciale overnameverklaring, die u van ons ontvangt.

Als beide partijen de verklaring hebben ondertekend kunt de overnameverklaring bij ons inleveren.

Wanneer wordt mijn woning gecontroleerd?

Als u heeft opgezegd maken we een 'video afspraak' om te kijken hoe de woning eruit ziet. We kijken dan of er nog dingen zijn die moeten worden opgeknapt en of u daarvoor verantwoordelijke bent of dat wij dat moeten aanpakken. We noemen dat de voorinspectie. Als er dingen zijn die u moet herstellen dan schrijven we dat op.

Op de dag van de eindinspectie levert u de sleutel in. De sleutel gelabeld met het adres, of in een envelop met het adres erop, doet u in de brievenbus van ons kantoor. De dag erna gaat de opzichter naar de lege woning voor de eindinspectie.

Als blijkt dat niet al het afgesproken werk is gedaan dan knappen wij de woning alsnog op. De kosten moet u dan betalen. Dat ziet u dan in de eindafrekening.

  • Delen