Schade en reparatie

Het is erg vervelend als er iets kapot gaat of als er een storing is in uw woning. Sommige schades repareren wij, sommige schades moet u zelf (laten) repareren.

Onderhouds-ABC: dit doet u, dit doen wij

Natuurlijk samen Natuurlijk samen

Veelgestelde vragen

Ik heb last van ongedierte. Wie lost dat op?

Voor het bestrijden van ongedierte - zoals muizen, ratten, wespen, kakkerlakken en mieren - bent u als bewoner zelf verantwoordelijk. Dat geldt ook voor het ontsmetten van uw woning.

Wij bestrijden alleen houtworm, boktor en houtzwam in uw woning. Ook bestrijden wij kakkerlakken, maar alleen als die bij meerdere woningen voorkomen. Denkt u dat u dit ongedierte in huis heeft? Neem dan contact met ons op.

Er is schade aan mijn huis of aan mijn spullen. Hoe zit dat met de verzekering?

Schade aan uw huis lossen wij meestal op. Maar soms heeft u ook schade aan spullen in en om uw huis. Natte meubels door lekkage bijvoorbeeld. Een omgewaaide schutting. Of een kapotte tv door blikseminslag.

Vervangen van deze spullen is vaak best duur. Daarom is het belangrijk dat u verzekerd bent. U hoeft dan reparatie of vervangen niet helemaal zelf te betalen. Ook opnieuw behangen of schilderen is vaak gedekt door de verzekering.

Ons advies:

Sluit een uitgebreide inboedelverzekering af bij een verzekeringsmaatschappij.

Service-abonnement

Heeft u een Service-abonnement of bent u lid van het glasfonds? Dat kan u veel zorgen schelen. We voeren dan een aantal onderhoudswerkzaamheden voor u uit, die u normaal gesproken zelf doet. 

Service-abonnement

Een tweede leven voor goede producten

Alles is van waarde, zeggen we bij BrabantWonen. Dus zorgen we ervoor dat goede, gebruikte producten niet worden afgedankt. Als we iets komen repareren of vervangen, kijken we eerst of we een product klaar hebben liggen dat we kunnen hergebruiken. Pas als dat niet zo is, zetten we nieuwe producten in.

Meer informatie over onze 'blijvertjes'