- A
- A
- A
Harold: “Na vijf maanden geen loon wist ik: dit gaat fout. En zocht ik contact met BrabantWonen.” Incassomedewerker Trienke Werkman: “Heel moedig van Harold, dat hij uit zichzelf contact zocht. We maakten snel een afspraak, want elkaar ontmoeten werkt het beste.’’ Harold: “Trienke had me binnen dertig seconden aan het praten. Dat ging geen moment over geld, was heel persoonlijk. Ik heb er zelfs een potje bij zitten janken.” Trienke: ‘’Meestal is er sprake van heel veel schaamte. Soms zijn mensen ook helemaal verlamd door de problemen.”
"Na vijf maanden geen loon wist ik: dit gaat fout"
Bauke Lagarde, manager Sociaal Beheer & Incasso: ‘’Niemand wil zijn huis kwijtraken, dus als je je huur niet betaalt is er meestal meer aan de hand. We bepalen samen de stappen die ondernomen moeten worden om een uitweg te vinden uit de ellende. Pas wanneer er weer een stabiele situatie is, maken we afspraken over hoe de schuld betaald kan worden. Eerder niet.”
Harold besluit: “Dat eerste gesprek. Dat luchtte me zó op. Toen wist ik dat het goed kwam. Mijn situatie is stabiel, ik kan mijn huur betalen en ben zelfs begonnen met aflossen van de schuld. Ik heb nu rust en kan weer vooruit kijken.”