Hoe betaalt u?

Als huurder bij BrabantWonen betaalt u elke maand vooraf huur en eventuele bijkomende kosten, zoals servicekosten

Natuurlijk Samen

Als huurder bij BrabantWonen betaalt u elke maand vooraf huur en eventuele bijkomende kosten, zoals servicekosten

In het huurcontract is afgesproken dat het huurbedrag vóór de vijfde dag van de maand op onze rekening staat (voorbeeld: de huur van september moet vóór 5 september betaald zijn). Betalen via automatische incasso is het makkelijkst, dan staat het bedrag altijd op tijd op onze rekening. U kunt betalen op de volgende manieren:

  • Machtiging voor automatische incasso

    U geeft toestemming aan BrabantWonen elke maand de huur van uw rekening af te schrijven. Dat kan via Mijn BrabantWonen of via het contactformulier.
  • Periodieke overschrijving

    U geeft uw bank zelf elke maand opdracht de huur over te maken. Ons bankrekeningnummer is: NL58RABO0140400885. Vergeet hierbij niet uw klantnummer of adres te vermelden.
  • iDeal

    Met iDeal via Mijn BrabantWonen.
  • E-mail met betaallink

    Wilt u elke maand per e-mail een link ontvangen waarmee u de huur kunt betalen? Dan kunt u dit aan ons laten weten via het contactformulier. Afdeling Huurincasso maakt dit verder voor u in orde.
  • Betaalachterstand

    Heeft u een betaalachterstand? Dan sturen wij u een e-mail of een sms-bericht waarin u direct de huur kunt betalen. Hieronder leest u meer informatie daarover.

Vraag en antwoord

Wat doe ik als ik niet op tijd kan betalen?

Lukt het u door omstandigheden niet om de huur op tijd te betalen? Of heeft u andere schulden? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Afhankelijk van uw situatie maken we een betalingsregeling of zoeken we een andere oplossing. Onze medewerkers kunnen u hierover informeren. U kunt ook via Mijn BrabantWonen een betalingsregeling aanvragen.

Wat doe ik als ik het niet eens ben met een afschrijving?

Als u het niet eens bent met een afschrijving, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Het kan zijn dat u of wij iets over het hoofd hebben gezien. Wij proberen in overleg met u tot een oplossing te komen.

Ik ontvang een mail of sms om mijn huur te betalen. Hoe zit dat?

Betaalt u uw huur wel eens te laat? Dat kan een keer gebeuren. Maar als het vaker gebeurt, wordt het bedrag dat u nog moet betalen snel groot. Heeft u een achterstand? Dan sturen we u vanaf nu een e-mail.

Via een link in het bericht kunt u dan alsnog uw huur betalen. Als we geen e-mailadres van u hebben dan sturen we een brief. Als uw achterstand blijft bestaan, dan sturen we een sms-bericht naar uw telefoon.

Controleer de afzender
Aan de afzender kunt u zien dat de mail van ons komt. De afzender moet zijn incasso@brabantwonen.nl. De link moet uitkomen op onze speciale betaalpagina. Die begint altijd met https://transacties.brabantwonen.nl/. Een sms-bericht heeft als afzender HUUR BW.

Bij twijfel bellen!
Kijk bij e-mails en sms altijd goed of het bericht echt van BrabantWonen komt. Twijfelt u? Bel ons dan even op 088 281 60 00, voordat u op een link klikt.

Op de afbeelding hieronder ziet u hoe zo'n mail eruit ziet.

voorbeeldmail huurachterstand

Meer informatie

  • Delen